White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu White Beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

White Beach

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

14 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi!

Vanochtend om 9:00 uur zijn Vivian en ik vol goede moed op weg gegaan naar het busstation om met de bus naar White Beach (aangelegd strand) te gaan. Helaas voor ons zat de bus nog niet vol en toen die vol zat, mistte de chauffeur. Om 10:00 uur konden we vertrekken en we hadden een hele speciale reiziger aan boord, namelijk een kleine vogel. Hij mocht in zijn kooitje naast de chauffeur zitten. In de bus hebben we ook kennis gemaakt met een gepensioneerd stel dat veel reist samen.Super gaaf om al hun verhalen te horen! Na een hobbelige rit van ongeveer drie kwartier kwamen we aan bij White Beach.De receptioniste vertelde dat het restaurant dicht zat en dat er geen eten te krijgen was, hier hadden wij niet op gerekend. Maar het is uiteindelijk wel goed gekomen (:
We hadden even rondgekeken op het terrein en op personeel na was er niemand. We hadden heel White Beach voor onszelf, heerlijk! We hebben de hele dag niks gedaan, lekker gerelaxt in en aan het water. De receptioniste zei dat er om 15:00 uur een bus terug zou gaan naar Paramaribo. Om 14:45 zaten we klaar bij de bushalte, maar om 16:15 hadden we nog steeds geen bus gezien. Wel was er een zielige, magere, schurfterige zwerfhond die ons gezelschap hield. We hebben aan een medewerkster van het tankstation (waar ze alleen benzine, kerosine, spiritus en flesjes water verkochten) de weg gevraagd naar de busplaats. We hebben eerst een stuk gelopen toen er onderweg een lief, oud omaatje stopte en vroeg of ze ons een lift kon geven. Super lief! Het was echt nog veel verder naar de busplaats dan de medewerkster had gezegd. Gelukkig konden we het grootste deel met de mevrouw mee! Zonder haar hadden we ook nooit de laatste bus naar Paramaribo gered, dus super geluk! Bij aankomst in Paramaribo hebben we wat gegeten bij Joosje (restaurantje) en als het goed is gaan we vanavond nog naar Havanna. Ik ben benieuwd naar mijn salsa-kunsten, we gaan het ontdekken!