Quadtour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu Quadtour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

Quadtour

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

26 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen zaterdag ben ik op Quadtour geweest met Vivian, Thijs, Tessa en Patriek. Ook sloot er nog een stelletje aan, waarvan er één (geloof het of niet!) uit de Achterhoek kwam! Ik was eindelijk niet meer de enige met een accent haha! Voelde me weer helemaal thuis. Maar dat even terzijde.

We moesten om 10:00 uur verzamelen bij café 't Vat, maar ja, Suriname zou Suriname niet zijn, als 10:00 uur niet 10:00 uur is, maar 10:30! Dus met een half uur vertraging werden we naar de startplaats van de quadtour gebracht. De rit duurde ongeveer een uur/ anderhalf uur. Helaas voor mij was ik nog steeds slecht in orde, maar gelukkig hebben we vrienden van geneeskunde die van allerlei magische tabletjes bij zich hebben! Super fijn, het ging na een uurtje al een stuk beter en ik kon toch mee op de quad, zonder te trillen en kokhalzen. Wiehoe!

We vertrokken rond half 12 richting de savanne en na tien minuten ging de eerste quad al kapot. Die van de gids. Gelukkig voor hem zat Vivian alleen op een quad en mocht hij de rest van de tour bij haar achterop en filmen en foto's maken. Daar was hij super blij mee, haha! Nadat we de savanne waren overgestoken, kwamen we in de jungle. Hier hebben we gezwommen in een (cola) kreekje en wat gegeten en gedronken! Het was super gaaf, zo onwerkelijk dat je midden in de jungle met allemaal 'wilde' geluiden om je heen even rustig gaat zwemmen! Na de jungle kwam er weer een stukje savanne en een we zijn een oud treinspoor gevolgd. Ook gingen we een stukje door het moeras, maar helaas kwamen Patriek en ik vast te zitten in de drek en toen moesten we van de quad af. Sta je met je witte schoenen in de drek aan een quad te trekken/duwen om hem uit de modder te krijgen. Maar het had wel wat, was best gezellig en het water was zeker wel 30 graden. Dus die ervaring hebben wij wel en de rest niet (: Positief bekijken. Helaas was het al veel te snel half 5 en waren we weer terug bij de startplaats. We hebben stiekem al een beetje afgesproken om richtig het einde nog een keer een quadtour te doen, het was zo'n gezellige en super gave dag! Op de terugweg stopte ons busje bij een restaurant waar we super lekker chinees eten kregen! Een betere afsluiting konden we ons niet wensen.

's Avonds moesten we snel douchen en klaarmaken, want we zouden huisfeest geven. DJ Neef kwam draaien, Robbin had lampen en statafels gereld en de rest van de mensen zorgden voor de gezelligheid! Er was alleen één klein probleempje. Het water deed het niet meer, dus niemand kon zijn handen wassen, de wc doortrekken of douchen. Hmm, moeilijk, moeilijk. Met briefjes op de deur "Verboden te poepen" hebben we toch feestgevierd. Helaas was de wc wel ontzettend smerig en verstopt, maar na iets meer dan een dag hadden we weer water en konden we alles weer schoonmaken. Gelukkig hebben wij hele lieve vrienden van wie we de wc en douche mochten gebruiken. Het feestje was ondanks het waterprobleem een groot succes!

• 26 Januari 2016 - 11:43

Jose:

wat een avonturen beleeft je toch .... genieten maar Wilrieke...