(Gelukkig) 2017! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu (Gelukkig) 2017! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

(Gelukkig) 2017!

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

04 Januari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

De beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het een mooi, gezellig, gezond en gelukkig jaar mag worden!

De dagen tussen kerst en owru yari (oud en nieuw) bestonden voor mij uit veel leuke uitstapjes en feestjes (voor de afwisseling haha!). De 29e ben ik met Melissa en Sara naar de Grand Caraïbe geweest! Dat is een paardenwedstrijd (springen) voor deelnemers uit Antigua, Guadaloupe, Frans Guyana, Martinique, Sint Maarten en Suriname. Het was echt leuk om daar te kijken! We hadden gelukkig ook mooi weer, dus geen straf om daar in een stoel te zitten en te kijken naar de springwedstrijden. Dat er regelmatig een paard weigerde en er iemand afviel, hield het lekker spannend! Daarna zijn we gezellig uit eten geweest.

30 December was er een super groot feest: Oase Owru Yari Dyugu Dyugu. Klinkt moeilijker dan het was. Het was een super gaaf feest, met verschillende stages waar dj's draaiden of bandjes speelden. Ik heb me prima vermaakt! Toen kwam het.. de 31e. Precies een jaar geleden stapte ik toen het vliegtuig in voor mijn eerste kennismaking met dit prachtige land. Dit jaar kon ik het feestje in de stad overdag ook al meemaken. Wat een geweldige ervaring was dat! De hele stad was afgezet vanaf 's ochtends 9 uur en overal op straat dansten mensen en werd er muziek gedraaid door dj's of bandjes. Echt super super super gaaf! Het weer was ook echt super lekker! Koelbox mee en daar gingen we! Ik heb het tot een uur of half 5 's middags volgehouden en ben toen naar huis gegaan om even bij te slapen voor het feest 's nachts. Van slapen kwam alleen weinig, want ik heb via skype Nederlands Nieuwjaar gevierd met m'n ouders en zus. Via de laptop kon ik meegenieten van het Nederlandse vuurwerk en Christa die zwaar verkleumde vingers kreeg haha! Na de skypesessie hebben we met alle huisgenootjes genoten van drankjes rondom het kampvuur en om 00:00 uur (04:00 uur NL tijd) was het ook hier zover! De champagne vloog ons om de oren en de hemel werd verlicht door mega veel vuurwerk! Rond half 1 wilden we naar Zus en zo gaan. Dat is een club waar een nieuwjaarsfeest werd gegeven. De stemming zat er goed in en we wilden net met de taxi vertrekken, toen er een andere auto vol achter op ons inreed met 60/70 km per uur. Dit was naar mijn idee iets te letterlijk 'knallend het jaar in'. Met flinke hoofdpijn, de schrik in de benen en een aantal schrammen van de gesprongen achteruit zijn we de taxi uitgekomen. Gelukkig was niemand echt gewond! Al lopend hebben we onze weg vervolgd naar zus en zo, maar na een half uurtje hadden we toch eigenlijk teveel hoofdpijn en te weinig zin om te dansen, dus zijn we weer teruggelopen naar huis en lekker in bed gekropen.

De afgelopen dagen heb ik het lekker kalm aan gedaan, heb nog wat last van hoofdpijn, nekpijn en een stijve rug, maar dat komt vast goed! Vandaag is mijn laatste dagje vrij en morgen begint het echte leven als juf van groep 7/8! Ik ben heel benieuwd!

• 04 Januari 2017 - 23:13

Harm Pieter En Diny :

Hoi Wilrieke,

Wij wensen jou voor 2017 ook alle goeds. Zoals je al schreef is 2017 voor jou/jullie inderdaad met een enorme knal begonnen. Daar zaten jullie zeker niet op te wachten. Knallend vuurwerk is prachtig maar knallende auto's mogen wel achterwege blijven. Gelukkig is het relatief goed afgelopen. En nu morgen echt aan de slag. Zet em op meid, je kunt het, daar twijfelen wij niet aan. Wij beginnen morgen weer met de repetities van VAV in het nieuwe jaar en zijn eigenlijk blij dat alle feestdagen voorbij zijn en alles weer normaal wordt. Heet veel succes als juf van groep 7/8 en geniet nog lekker van de tijd dat je in Suriname bent.

Hartelijke groeten en een knuffel van Harm Pieter en Diny

• 09 Januari 2017 - 22:28

Louise:

Hey wilrieke voor jou de allerbeste wensen voor het komend jaar. Tjee schrikken met dat ongeluk. Hoop dat je inmiddels geen klachten meer hebt.
    Je zult waarschijnlijk al gestart zijn als juf en dat zal je best wel lukken. Wens je veel plezier met je groep en ook veel pret in dat verre land. Geniet ervan. Groetjes louise