Meekijken met de dirigent - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu Meekijken met de dirigent - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

Meekijken met de dirigent

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

13 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi!

Bij deze een kort stukje over het meekijken met de dirigent op mijn stageschool. Omdat mijn groep nog geen koorles krijgt, heb ik gevraagd of ik een ochtendje met de dirigent (leerkracht voor de koorlessen) mee mocht kijken. Dit kon, super leuk! De dirigent heet Albert en heeft samen met een projectgroep de koorschool gestart. Ik was toen hij binnenkwam voor het eerst niet meer de enige blanke op de school haha! Hij geeft sinds 2006 koorlessen aan de klassen 3 t/m 6 (groep 5 t/m 8). Per dag oefent iedere klas een half uur de nieuwe liedjes die ze tijdens de dienst op zondag gaan zingen in de kathedraal. Ook al werden toen ik mee ging kijken de nieuwe liedjes voor het eerst gezongen, het klonk al super mooi! Vergeleken met de Nederlandse kinderen zingen de kinderen hier echt veel hoger, maar het klinkt wel super mooi! Albert legde uit dat we in Nederland de kinderen beperken in het ontwikkelen van hun stembanden. Als ze op jonge leeftijd hoog leren zingen, kunnen ze later ook moeiteloos hoge tonen halen. Dus voor alle leerkrachten die dit lezen: wees niet bang om de kinderen uit te dagen, ze hebben er later profijt van! (:

Voor de rest heb ik vandaag weinig gedaan. Ik heb de achterband van mijn fiets laten vervangen, want deze was gescheurd door uitdroging door de zon. Het maken ging natuurlijk wel op Surinaamse stijl en heeft lang genoeg geduurd haha!

Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilrieke

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 109642

Voorgaande reizen:

26 November 2016 - 27 November 2016

Suriname 2.0!

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: