De afgelopen twee maanden in een (kokos)notendop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu De afgelopen twee maanden in een (kokos)notendop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

De afgelopen twee maanden in een (kokos)notendop

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

25 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Zoals jullie merken heb ik mijn draai alweer ongeveer helemaal gevonden en vergeet ik mijn reisverslag regelmatig te updaten! Maar bij deze de afgelopen twee maanden in een (kokos)notendop!

In januari/februari had ik 3 super leuke tripjes!
Op 14 januari zijn we met onze lieve huisgenootjes op trip geweest naar Plantage Laarwijk. Het was een afscheidstripje. Op plantage Laarwijk hebben we gescooterd en we hebben een luiaard gespot! Ook hebben we enorm veel gelachen en een dag het plantage leven mogen ervaren!
's Avonds ging ons mooie dagje nog even door bij het concert van DJ Hardwell! Enorm enorm enorm genoten!

Het weekend erna ben ik met Claire, Anniek en Wald op trip geweest naar Goisakong Eiland. Dat is een eiland in het Brokopondomeer waar zo goed als geen toeristen komen. We hebben het eiland verkend, de top van het eiland beklommen, gevist (ik ving een Piranha!) en veel leuke spelletjes gedaan. Op de terugweg zijn we langs twee goudmijnen geweest, super leuk!

En toen was het zover... Begin februari kwam mijn lieve oud-huisgenootje Evelin langs voor twee weken! We hebben veel gelachen, gefeest en zijn met Toflano, Achmed en Eva naar Berlijn geweest. Berlijn is een kreek in aanbouw. Het is nog niet helemaal af, maar door de juiste connecties konden wij vast een dagje genieten van de stroomversnellingen, het jungleleven en een hoop gezelligheid!
Afgelopen zaterdag heb ik afscheid moeten nemen van Evelin, ik mis je nu al!

Op school ben ik erg druk geweest met de rapporten, oudergesprekken, lesgeven en vergaderingen. Ik voel me helemaal thuis op de school, het lijkt of ik er al jaren rondloop! Mijn kinderen zijn ook helemaal gewend aan mij en ik krijg er steeds meer plezier in nu ik doorkrijg hoe alles precies in elkaar zit en hoe het lesgeven aan een combinatiegroep 7/8 georganiseerd wordt. Ik vermaak me hier wel!

Het is nog steeds super leuk om post te krijgen, iedereen die een kaartje heeft gestuurd, bedankt! Ze krijgen een mooi plaatsje aan de muur naast mijn bed! Ik denk aan jullie!

Bigi brassa en veel liefs,
Wilrieke

  • 25 Februari 2017 - 15:39

    Riny:

    Hoi Wilrieke,

    Wat zie je toch mooie dingen en wat maak je veel vrienden. Fijn dat Evelin bij jou op bezoek is geweest.
    Het is ook fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden op "jouw" school.
    Lekker blijven genieten.

    Liefs van Riny en Gert Jan

  • 25 Februari 2017 - 18:17

    Diny En Harm Pieter:

    Hoi Wilrieke,

    Wat is het toch iedere keer leuk een verslagje van jou te lezen. Belevenissen genoeg. Volgens ons kom je daar in het verre Suriname tijd tekort. Fijn dat je ook op school je plekje hebt gevonden. V.A.V. heeft jou afgelopen vrijdag heel erg gemist. Zoals je ongetwijfeld hebt gehoord is Annie Tragter overleden en vrijdag was de uitvaart waarop V.A.V. het muzikale gedeelte voor haar rekening nam. Op nummer 1 van de liederen die de familie en Annie heel graag wilden horen stond Halleluhja. En je voelt em waarschijnlijk al: jij was er niet voor de prachtige pianopartij maar ook Christa was verhinderd. Mij werd gevraagd of ik wilde proberen die partij te spelen. Thuis op de piano ging het eigenlijk best wel goed maar op de repetitie donderdag op het keyboard ging het totaal niet wat erin resulteerde dat ik het absoluut niet aandurfde. Immers tijdens een uitvaart moet het in één keer goed. Het is opgelost door de pianopartij opgenomen te laten spelen door het keyboard (ja, ja dat kan omdat we een ander keyboard hebben waar V.A.V. voor een prikkie aan kon komen) en na de piano-inleiding is Belinda gaan zingen met het orkest. Was een kippenvelmoment en Gerritjan en de familie waren ontroerd door alles wat V.A.V. en Belinda die dienst gedaan hebben. Die pianopartij kan ik absoluut over een tijdje spelen, daar zorg ik wel voor en mocht het ooit nog eens nodig zijn dan probeer ik het weer op keyboard en anders neem ik mijn stage-piano mee. We zien nu alweer uit naar jouw volgende bericht. Pas goed op jezelf en veel liefs. Harm Pieter en Diny

  • 26 Februari 2017 - 09:48

    Doortje:

    Hallo Wilrieke,Fijn dat het zo goed gaat op school.Dus ook druk met gesprekken en rapporten.Wij hebben nu vakantie.En wat doe je leuke dingen in Suriname met je vrienden.Ziet er mooi en gezellig uit.Ook leuk dat je vrienden uit Nederland zijn geweest.Ik heb weer een paar kinderen erbij het zijn er nu 16.Donderdag onze verjaardag evierd en dat was super gezellig.Ik zal gauw weer een ap sturen namens de kids.Heel veel succes en plezier daar in het warme Suriname.

    Lieve groetjes Doortje

  • 26 Februari 2017 - 17:37

    Ans En Ronald:

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen. Het doet ons deugd dat je helemaal gesetteld bent in Suriname en je draai gevonden hebt. De uitstapjes doen je volgens ons zeer goed en we weten zeker dat je niet bent aangestoken door de "luiaard", gezien alle activiteiten die je onderneemt.
    Zoals Harm Pieter en Diny al aangaven, missen wij jou ook bij de VAV met je grapjes en grollen. Maar we moeten het er maar mee doen.
    We wensen je nog heel veel lol en inspiratie toe in de toekomst.
    Hou je haaks en we zien mekaar best nog wel terug en wachten in spanning op je volgende verhalen.
    Groetjes
    Ans en Ronald

  • 28 Februari 2017 - 16:54

    Anna:

    Hoi Wilrieke,
    Wat leuk om weer een berichtje te lezen met de activiteiten die je allemaal doet. Piranha aan de haak geslagen, toe maar! Hebben jullie hem op de bbq gelegd? Wij zijn bezig met de voorbereidingen van het komende NatuurlijkBUITEN seizoen. Eind april bestaan we al weer 5 jaar, daar willen natuurlijk niet zomaar aan voorbij gaan. Hopen dat het zonnetje hier ook een beetje schijnt, nu ligt er een laag hagel voor de deur, brrr. niets aan buiten!
    Tot een volgend bericht, liefs Aart & Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wilrieke

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 109616

Voorgaande reizen:

26 November 2016 - 27 November 2016

Suriname 2.0!

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: