De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

04 December 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Bij deze een kort overzicht van mijn eerste week in Suriname!
Maandagochtend waren we al vroeg op weg naar Schiphol, maar helaas moesten we door 1000 files onderweg rennen om de koffer optijd ingecheckt te krijgen. Met nog 4 minuten op de klok is het me toch net gelukt! Na deze hectische start, heb ik met mijn ouders wat gedronken en toen kwam het afscheid. Dat ging verdacht goed! We weten niet precies wanneer we elkaar weer in het echt gaan zien, maar de eerste skype-sessies zitten er al op. De vlucht ging verder prima en om 5 voor 5 Surinaamse tijd kwam ik aan op het vliegveld van Paramaribo. Bij het uitstappen voelde ik meteen de hitte en ik wist dat het goed zat. Toen ik aankwam bij mijn 'huis', werd ik meteen hartelijk ontvangen door mijn huisgenootjes! Ik woon in het huis met 5 anderen, daarnaast hebben we ook 7 of 8 studio's waar mensen wonen. Al met al een gezellige groep!
Dinsdag heb ik weinig bijzonders gedaan, boodschappen, koffers uitpakken etc.

In oktober zag ik een vacature voorbijkomen op een Nederlandse school in Parmaribo. Ik had erop gesolliciteerd, maar nog niks gehoord. Dus woensdagochtend had ik besloten om gewoon eens langs te gaan op die school om te vragen of ze mijn brief ontvangen hadden. Ik meldde me bij de administratie met de vraag of ik de directrice kon spreken, ondanks dat ik geen afspraak had. Ria (de vrouw van de administratie) liep met me mee nadat ik mijn verhaal had uitgelegd. De directrice heeft direct al haar andere afspraken voor dat komende uur afgezegd en haar opvolgster erbij gehaald. Ze snapte niet hoe het kon dat ze niet op mijn brief geantwoord had. Onvoorbereid kreeg ik een sollicitatiegesprek met de twee directrices. Ze waren beiden erg positief en enthousiast; ze noemden mij "Een cadeautje van het universum". Ik moest donderdag een proefles geven in groep 7/8. Deze les ging goed en ze waren erg enthousiast. Aankomende woensdag moet ik de hele dag draaien in groep 7/8 en dan komt het bestuur kijken. Als zij akkoord geven, begin ik 1 januari als juffrouw van groep 7/8! Dat zou echt super super super gaaf zijn!

Woensdagavond ben ik uit eten geweest met Lisa, een meisje dat begin dit jaar toen ik hier was, ook hier stage liep en nu nog steeds in Suriname verblijft. Het was heel raar om elkaar na bijna 9 maanden weer in het echt te zien, maar het was nog steeds even gezellig als eerder!
Vrijdag heb ik me gemeld bij de vreemdelingendienst om alles aan te kunnen vragen voor mijn verblijfsvergunning. Hoop geregel en het gaat zeker nog heel wat tijd in beslag nemen.

Zaterdag (gisteren) was echt een super geslaagde dag! We zijn met een aantal huisgenootjes op quadtour geweest met Larry. Begin dit jaar ben ik vaak met Larry (de gids) op trip geweest, super aardige en gezellige vent! Om hem gisteren weer te zien, was vreemd, maar wel super leuk! Na het oefenrondje gingen we beginnen aan onze tour over de savanne en door de jungle. Het ging verdacht goed, tot we in het mulle savannezand kwamen. Ik heb een aantal keer met de struiken geknuffeld, maar verder ging het rijden verdacht goed. Toch wel echt vet om met 60/70 km per uur door de jungle te crossen! Het was echt een super gezellige dag!
Vandaag ga ik lekker bijkomen en me voorbereiden op aanstaande woensdag..

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Wilrieke

  • 04 December 2016 - 14:34

    Marieke :

    Ha Wilrieke,

    Wat leuk om te lezen!
    Je hebt al heel wat geregeld en meegemaakt!
    Blijven genieten!!

    Groeten vanuit het koude kikkerlandje!

    Marieke

  • 04 December 2016 - 20:24

    Harm Pieter En Diny:

    Hoi Wilrieke,

    Heel leuk zo'n verhaal uit Suriname.
    Hebben het met plezier gelezen en hopen dat je daar die vaste baan op school krijgt.
    Wij duimen voor je en wensen je verder nog een mooie tijd toe.

    Liefs H.P. en Diny

  • 05 December 2016 - 09:38

    Jose:

    een goed begin is het halve werk heel erg goed gedaan al die eerste week van je Wilrieke ... het is hier geregeld stervenskoud , niet altijd lekker hoor geef mij ook die zon maar . veel plezier en succes verder en we blijven je volgen .. liefs h en j

  • 07 December 2016 - 09:57

    Saskia:

    Ooooh wat goed zeg!!!! Veel Succes met je proefles, maar dat gaat vast goedkomen!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wilrieke

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 109628

Voorgaande reizen:

26 November 2016 - 27 November 2016

Suriname 2.0!

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: