Allemaal leuke dingen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu Allemaal leuke dingen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

Allemaal leuke dingen!

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

12 December 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Afgelopen week was een echte feestweek! Ik heb alleen maar leuke dingen gedaan en leuk nieuws gekregen!

Woensdag 7 december was het zover... Ik moest de hele dag lesgeven op het Kleurenorkest (basisschool) en het bestuur zou komen kijken. De begrijpend leesles ging erg goed en in het evaluerende gesprek kreeg ik meteen te horen: Gefeliciteerd! Vanaf nu mag jij je trotse juf van groep 7/8 noemen! De rest van de dag heb ik met een big smile voor de klas gestaan en pas toen ik thuis was 's middags kwam het besef dat ik gewoon een baan heb gevonden in het prachtige Suriname! In januari begin ik de eerste twee weken fulltime, daarna zal ik op maandag, dinsdag en woensdag gaan werken tot eind juni. Van juni tot einde schooljaar (eind augustus) sta ik fulltime voor de groep. Super leuk! Ik heb er zin in!

Donderdag en vrijdag heb ik het lekker kalm aan gedaan, een aantal dingen uitgezocht, wat dingen geregeld en 's avonds gezellig uit eten geweest met huisgenoten (:
Een vriendin van mij heeft een aantal jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in het Parelhuis (weeshuis). Door de financiële crisis hebben de weeshuizen het erg zwaar. Op haar verzoek heb ik boodschappen gedaan voor het weeshuis, denk aan shampoo, tandenborstels, zeep, maar ook rijst, jam, pasta etc. Over een half uurtje ga ik met twee huisgenootjes het 'kerstcadeau' wegbrengen. Ik ben benieuwd hoe ze het vinden!

Dit weekend ben ik naar Bigi Pan geweest met een aantal huisgenoten. We hadden niet zo'n heel mooi weer, maar dat mocht de pret niet drukken! Na een lange, maar gezellige reis kwamen we aan op ons hutje op het water. We waren omsingeld door flamingo's, ibissen en andere vogels, maar het was wel een hele belevenis! 's Avonds zijn we naar een eilandje gevaren waar alle vogels naar toe gaan om te slapen. Super vet! Ongelooflijk hoeveel vogels er langs onze boot vlogen om naar dat eiland te gaan! Toen we terugkwamen stond de kaaimansaté al op ons te wachten, super lekker! 's Nachts hebben we in onze hangmatten op het water geslapen, maar helaas regende het super hard, waardoor het goed koud was! Zondagochtend zijn Melissa, Margit en ik meegeweest met de gids om vissen te vangen. Ze hadden een visnet gespannen in het water, met drie boten gingen we al zigzaggend steeds dichter naar het net toe en uiteindelijk hebben we ongeveer 40 tilapia visjes gevangen (en opgegeten nadat ze gebakken waren). Gauw de anderen opgehaald en toen hebben we het modderbad gedaan! Het voelt of je in een bult snottebellen staat, maar het is wel grappig. Natuurlijk konden de jongens het niet laten en werden wij al gauw bekogeld met snotterige modder. Snel alle spullen bij elkaar pakken en toen zijn we begonnen aan de lange terugreis. Al met al een druk, maar gezellig weekend!

  • 12 December 2016 - 18:33

    Jose:

    prachtig zeg die avonturen die jij daar meemaakt
    wat een mooie vogels ook hel bijzonder en fantastisch : die baan die je nu al hebt !!! Blijf genieten Op naar de feestdagen wat zullen ze anders zijn voor je dan in Sinderen kerst en oud en nieuw maar vast ook heel speciaal !! groetjes ook van henk

  • 13 December 2016 - 12:54

    H.P.:

    Hé meiske,
    Van harte gefeliciteerd. Dit betekend dat je lang wegblijft van VAV maar het zij je van harte gegund.
    Pas goed op je zelf en we lezen graag verdere berichten.
    Liefs, Diny en Harm Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wilrieke

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 109625

Voorgaande reizen:

26 November 2016 - 27 November 2016

Suriname 2.0!

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Buitenland stage

Landen bezocht: