Fort Zeelandia rondleiding - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu Fort Zeelandia rondleiding - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

Fort Zeelandia rondleiding

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

10 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend hebben Vivian en ik deelgenomen aan een rondleiding bij Fort Zeelandia (oude gevangenis). Tijdens de rondleiding werd er van alles verteld over de geschiedenis van Suriname en de geschiedenis van het fort. Dit was super interessant! Daarna hebben we in Surinaamse stijl (kalmpjes aan) wat gegeten bij het restaurant van het fort. Tot slot hebben we zelf nog wat rondgelopen in het museum van het fort. In het winkeltje heb ik nog een soort prentenboekje gekocht over de geschiedenis van het fort, ik ben heel benieuwd wat de kinderen uit mijn stageklas in Nederland ervan vinden! We hebben geprobeerd om in één keer de goede weg naar huis te vinden. Helaas voor ons, weer niet gelukt. Dat alle wegen hier ongeveer eenrichtingsverkeer zijn, maakt het terugfietsen toch wel een stuk lastiger. Maar dankzij ons niet al te beste richtingsgevoel hebben we wel een heel stuk van Paramaribo gezien, waar we normaal niet komen (: Uiteindelijk hebben we met hulp van de GPS de weg gevonden naar huis!