Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilrieke Mourik - WaarBenJij.nu

Vlindertuin

Blijf op de hoogte en volg Wilrieke

09 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag hebben Vivian en ik de Vlindertuin bezocht. We zijn met de lokale buslijn gegaan, dat was al een avontuur op zich! Nadat we de bus PL (Paramaribo- Lelydorp) hadden gevonden, moesten we wachten tot hij vol zat. De bussen rijden hier niet op tijd, maar als hij vol zit, vertrekt hij. We hoefden gelukkig niet lang te wachten! Onderweg mag je op ieder moment op de stopknop drukken, de chauffeur stopt dan zo snel mogelijk langs de weg om je uit te laten stappen. Voordat je uitstapt geef je de beste man 1,6 SRD (5 SRD is 1 euro) en de bus vervolgt zijn route. Er wordt geen onderscheid gemaakt in hoe lang je al in de bus zit. Ook al zit je er maar 2 minuten in, dan betaal je net zoveel als wanneer je de hele route (ong. 30 minuten) uitzit. Aangekomen in Lelydorp hebben we een taxi genomen naar de vlindertuin. We waren precies op tijd voor een rondleiding over het terrein van 14 hectare. Behalve dat er een vlindertuin is, worden er ook poppen van verschillende soorten vlinders geëxporteerd naar Europa en Noord-Amerika. Daarnaast worden er ook slangen gekweekt en landschildpadden.Deze worden volgens mij gedeeltelijk geëxporteerd. Bij de rondleiding legde de gids alles rustig uit en we mochten de babylandschilpadden ook even vasthouden, super schattig! Ze hadden alleen wel scherpere nagels dan verwacht, haha, maar dat neemt niet weg dat ze ontzettend lief zijn! Na de rondleiding hebben Vivian en ik nog wat gedronken in het café van de vlindertuin, daarna hebben we zelf nog wat rondgewandeld en rond 14:30 uur zijn we teruggegaan naar de busplaats. Helaas duurde het op de terugweg langer voordat de bus vol zat. Na ongeveer 45 minuten besloot de bus toch maar te vertrekken, ondanks dat er maar 6 mensen in de bus zaten. Onderweg probeerde de chauffeur nog mensen mee te krijgen in de bus door naar iedere wandelende persoon te toeteren. Dit werkte niet echt heel goed. Uiteindelijk waren we rond 16:00 uur thuis en wat er voor vanavond nog op de planning staat.. geen idee (: